Maandag, 14 oktober 2019

15 oktober 2019 - Oranjemund, Namibië

Maandag 14 oktober 2019

Vandaag weer uitgeslapen, we vertrekken om 10.00 uur richting de Namib woestijn. Eerst rijden we richting Aus, waar weer wordt gestopt, dit keer voor koffie. We laten ons de cappuccino goed smaken. Ondertussen wordt de bus weer vol getankt met diesel en kunnen we onze weg  veilig vervolgen. Na een aantal kilometers treffen we een auto langs de kant van de weg met een lekke band. Dat treft dan natuurlijk wel dat de ANWB langskomt om de band te verwisselen. Voor de chauffeur van de auto een hele opluchting want met het wisselen van een band had hij totaal geen ervaring. Onze reisleider wel en  die heeft dan ook een handje geholpen en de man nog goede tips gegeven voor de volgende lekke band. Het was een mooi schouwspel: 1 monteur met 22 opzichters en niet te vergeten de inzittende van de auto met pech.

In Helmeringhausen stoppen we voor de lunch waarna we nog ongeveer twee uur doorrijden naar Maltahôhe waar we bij de Lotou”s  Lodge gaan overnachten. We worden zeer vriendelijke ontvangen door de eigenaar. Hij wijst ons het huisje, de koffers worden naar het huisje gebracht. Nu is het tijd om even de bar op te zoeken. De hele groep is aan iets koels toe. Het is vandaag overigens bewolkt en af en toe valt er een spat, maar dit mag geen naam hebben. We maken nog een kleine wandeling in de bergen en zien ons onderkomen van een afstand, alles wat je verder ziet is een kale weidsheid bij een prachtige zonsondergang. Om 19.30 uur gaan we naar de eetzaal voor het diner, dat niet betaald hoeft te worden, het is inbegrepen bij de reis. Werkelijk onvoorstelbaar wat vier personen voor 24 reizigers, in een kleine keuken, kunnen maken. Het smaakte allemaal voortreffelijk.

Door de reisleider worden we geïnformeerd over de vertrektijden van morgen. Dit wordt vroeg opstaan, we vertrekken om 5.00 uur, dus om 4.30 uur de koffers buiten de deur zodat ze weer ingeladen kunnen worden. Om 4.20 uur kunnen we in de eetzaal terecht voor een kop koffie en het ontbijt krijgen we in een pakketje mee. Wat bijzonder aardige mensen daar in de Tolou's Lodge in Maltahöhe

1. Annelie Bijl:
    15 oktober 2019
    Wat een aparte boom is dat ziet er leuk uit. Ik zou zeggen ga vroeg jullie mandje in want het is voor jullie weer vroeg dag. Uiteraard weer veel plezier. Gr. Dick en Annelie
  2. Betty en Lou:
    15 oktober 2019
    Als je al die kijkers ziet , zou je nerveus worden met het repareren van de band.
    Zo te zien past het huisje Johan precies.
    Lekker vroeg gaan slapen om m.o fit aan de reis naar de mooie namib te beginnen. Gr .Lou en Betty