Dinsdag,15 oktober 2019

15 oktober 2019 - Oranjemund, Namibië

Dinsdag, 15 oktober 2019

De wekker gaat heel vroeg, om 03.50 uur, af want vandaag staat een van de hoogte punten van Namibië op het programma, De Sossusvlei en de klei vlakten en de Dodevlei. Omdat het wel heel erg vroeg is voor een ontbijt krijgen we dat in een pakketje mee. Maar we krijgen koffie en een Namibisch beschuitje, dat smaakt prima en we hoeven niet met lege maag op pad. De gastheer is ook zo vroeg opgestaan om ons uit te zwaaien. Het was een heel aangenaam verblijf bij bijzonder aardige mensen.

Het is nog bijna twee uur rijden naar de ingang van het park. Met zonsopgang zijn we daar, maar de bewolking op moment doet toch een beetje roet in het eten. Je kan niet alles hebben.

Vanaf de poort van het park is het nog ruim 70 km naar de plaats waar we overstappen op 4wheel drives. Daarmee rijden we naar de plel van waaruit we de klim over de kam van een berg gaan maken. We krijgen hier anderhalf uur voor. We benutten de tijd volledig, de klim is best zwaar maar ook de afdaling door de Dodeblei valt eigenlijk ook niet mee, maar we redden het binnen de tijd. Dan rijden we, eerst weer met de 4wheel  drives en later met onze eigen bus terug naar de meest genoemde berg in de Sossusvlei, de N45, zo genoemd omdat hij 45km van de ingang ligt. Een enkeling van onze groep beklimt de berg maar wij hebben voor vandaag genoeg geklommen en slaan een beurt over. Hoewel we vroeg zijn opgestaan is het inmiddels toch al weer lunchtijd geworden en na al de inspanningen smaakt de tosti prima. We gaan verder naar Sesriem, een kloof die zo diep is als zes riemen lang zijn. Vandaar de naam. We maken een kleine wandeling door de kloof. Daarna wordt het tijd richting ons volgend onderkomen te rijden, de Hammerstein lodge. Ook hier weer een warm welkom. We krijgen de sleutel van ons huisje, de koffers worden voor de deur gebracht en wij gaan even wat drinken en daarna lekker onder de douche al het zand van vandaag wegspoelen. Wat knapt een mens daarvan op.

Om zeven uur gaan we eten en daarna toch maar weer bijtijds naar bed want ook morgen loopt de wekker weer vroeg af. We vertrekken om 07.00 uur richting Swakopmumd waar heel veel op het programma staat. Daarover later meer.

1. Patrick Bijl:
    15 oktober 2019
    Wat geweldig om te lezen! Heel veel plezier en geniet!
  2. WiSi:
    15 oktober 2019
    Wat een avontuur, elke dag kijken we uit naar al die spannende verhalen die jullie met zo veel plezier beleven.
    Lieve Gr. WiSi
  3. Hans en Hermien:
    15 oktober 2019
    Mooi verslag en prachtige foto's. Bijna op de helft van je mooie reis.
    Lieve groeten
  4. Annelie Bijl:
    16 oktober 2019
    Het ziet er prachtig uit voor, de foto van die zandduinen en ook leuk die kleine huisjes waar jullie in slapen zijn alweer benieuwd naar het volgende tripje. Groetjes vanuit dit maal zonnig Ouddorp🥰
  5. Rinza Kleter:
    17 oktober 2019
    Dank voor de mooie verhalen en foto's! Het is net alsof ik een beetje meereis. Geniet van deze bijzondere reis. Zoen, Rinza