Zaterdag, 19 oktober 2019

19 oktober 2019 - Kamanjab, Namibië

Zaterdag, 19 oktober 2019

Ons vertrek om 08.00 uur en klim na die poar kilometers uit die auto om die tekening te goan bekijk. (voor vandaag genoeg Afrikaans)

In de buurt van Twyfelfontein zijn rotsgravures en - tekenen gevonden die tussen de 2000 en 6000 jaar oud zijn. Deze zijn gemaakt door de bosjesmannen,  de zogenaamde San. Door middel van deze gravures en tekeningen lieten zij elkaar weten waar water is of hoever het was naar een volgend waterpunt.We beklimmen met een gids de rotsen en zien verschillende gravures. Daarna bezoeken we de verbrande bergen, waar de verschillende lagen in de berg goed te zien zijn. Een mooi gezicht al die verschillende kleuren. We stappen uit om foto’s te maken en rijden daarna verder naar de orgelpijpen. Dit wordt zo genoemd omdat de berg verticale scheuren heeft en het eruit ziet al een orgel. Met een beetje fantasie natuurlijk. Dan rijden we verder naar het stenen woud. Dit is ontstaan toen 260 miljoen jaar geleden een vloedgolf de bomen heeft meegesleurd waarna ze zijn bedekt met stof en zand. Omdat er geen zuurstof bij kon zijn ze versteend. Er groeit daar wel een heel bijzondere plant de Welwitscha die zijn water 150meter diep haalt.

Het is inmiddels lunchtijd geworden, we kopen weer een broodje dat we buiten opeten. De temperatuur is inmiddels aardig gestegen. Dan wordt de tocht naar ons volgend onderkomen vervolgd over het inmiddels bekende Namibische massage-stofpad. Shake it.

We arriveren om 15.00 uur bij Melissa’s guest house. We nemen even de tijd om bij te komen van de warmte.

Om 17.00 uur worden we opgehaald om de Himba’s te gaan bezoeken. De Himba’s is een stam die in het noorden van Namibië leeft en zich een leven lang niet wast maar insmeert met olie, klei en as. Ik had het idee dat deze stam niet echt in de lemen hutten woont, dit is voor Jan de toerist.

Morgen vertrekken we om 09.00 uur naar Etosha op zoek naar de Big Five

1. Ad:
    19 oktober 2019
    Hele mooie reisverhalen en foto's ik lees en bekijk bekijk ze iedere dag
  2. Annelie Bijl:
    19 oktober 2019
    Het land heeft natuurlijk zijn eigen schoonheid maar wat zijn wij gezegend met ons groen.
    Ben benieuwd of jullie ook alles tegenkomen van de big five , hopelijk wel!
    Groetjes
  3. Rinza Kleter:
    21 oktober 2019
    wauw, wat een bijzondere reis. volgende keer een verslag in het Afrikaans...? ;)