Dinsdag 22 oktober 2019

Dinsdag 22 oktober 2019

Ons klim vandaag om 09.00 uur in die bus en ons rij dan richting Waterberg. Daar zal ons dan zo 13.00 uur ankom,

Na een koffiestop in Outjo en een stop bij een supermarkt arriveren we inderdaad om 13.00 uur bij onze lodge voor vannacht. Het is het Waterberg Plateau Park, het ligt echt hoog en de bergen hier omheen hebben een heel typische vorm. Loodrecht naar beneden met verticale spleten en van boven vrij recht, plat eigenlijk. We krijgen de sleutel van onze lodge bij de receptie en rijden dan met de bus een vrij steile heuvel op. Ondertussen passeren we het restaurant en het zwembad en gaan nog even hoger en we komen bij ons onderkomen. We worden geadviseerd de deuren en ramen dicht te houden want er lopen heel brutale apen op het terrein. Die zien we ook al snel uit de bosjes komen met tientallen tegelijk.

Eerst eten wij,de door ons gekochte lunch, en besluiten daarna te gaan lopen naar de Duitse begraafplaats. In 1904 is hier een behoorlijke strijd gestreden tussen de oorspronkelijke bevolking en de Duitsers. We lopen door het bos om wat schaduw te hebben want het is meer dan 40 graden. We bereiken de begraafplaats die keurig is onderhouden. Dan lopen we nog even richting receptie, daar is een klein winkeltje waar we wat koels kunnen kopen.

Johan loopt nog langs de poort voor een foto, hij mag dit alleen doen, wij vinden het te ver en te heet. Dan lopen we weer omhoog naar het restaurant, maar krijgen al gauw een lift van een ranger die ons bij het restaurant afzet. We nemen de lift dankbaar aan.

Wat smaakt zo’n biertje dan lekker na al die inspanning. Bij het zwembad is voldoende schaduw dus installeren wij ons daar.Wat zien we tot onze verbazing? Daar staat een Wrattenzwijn het grasveld om te ploegen. Wat een monsterlijk beest is dat. Hij trekt het gras met wortel en al uit de grond. Als hij dorst heeft slurpt hij uit het zwembad. Wij zaten met onze voeten in het zwembad, had ook niet meer de behoefte dieper te gaan.

We verzamelen weer alle moed om naar onze lodge te gaan, het is een hele klim. Als we boven zijn zien we nog drie steenbokjes en zeven wrattenzwijnen, zo tussen de huisjes doorlopen.

Om zeven uur vertrekken we met de bus naar het restaurant voor onze gezamenlijke laatste avondmaaltijd. Het was gezellig.

Morgen om 08.00 uur ontbijt en 09.00 uur richting Windhoek. Inchecken voor de vlucht naar Amsterdam moet op de luchthaven want hier is geen internet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annelie Bijl:
    23 oktober 2019
    Bedankt voor alle mooie verhalen en een goede thuisvlucht. Groetjes
  2. Her en Milly:
    23 oktober 2019
    We hebben genoten van alle geweldige reisverhalen.
    Rustige terugvlucht! Hartelijke groeten van Milly en Her.
  3. Hans en Hermien:
    23 oktober 2019
    Het zit er weer op voor jullie. Goede thuisreis en dank je wel voor de mooie verhalen.
    Lieve groeten
  4. Rinza Kleter:
    27 oktober 2019
    Wat heerlijk om op deze manier met jullie mee te reizen en wat schrijf jij vlot, Corrie! Je bent jouw roeping misgelopen ;)
    warme groet, Rinza