Zondag, 20 oktober 2019

20 oktober 2019 - Kunene Region, Namibië

Zondag, 20 oktober 2019

Gisteren avond heeft een dansgroepje uit Kamanjab voor ons gedanst. Het waren acht jonge mannen en één drummer. Zij zongen en dansten op songs uit de streek van Kamanjab, waar we op dit moment zijn.

(Even tussendoor:Ik heb gisteren ook nog een video-tje op de blog gezet.)

We vertrekken om 09.00 uur, dus hoeven we niet zo vroeg klaar te staan, maar het vroege ritme zit er al zo in dat we om 06.00 toch wakker zijn en opstaan. Tijd om rustig aan te doen en alles goed in te pakken zodat we vanmiddag alles bij de hand hebben voor de safari in het Etosha Park. Onderweg zien we een aantal wrattenzwijnen, groot en klein.

Om 12.30 arriveren we bij de Toshati  lodge waar we twee dagen gaan logeren. Het ziet er weer prachtig uit. De kamers zijn nog niet klaar, maar op het terras kunnen we lunchen en om 13.00 uur brengt onze bus ons naar de ingang van het park. We stappen  over in safari wagens en de rit kan beginnen. Al gauw spotten we springbokken, later zullen we er nog honderden tegenkomen. Even later ontdekken we drie giraffen, moeder met kind en een mannetje. De gids vertelt ons hoe we het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes kunnen zien. Het zit hem in het gewei, bij de man is dit groter.

Dan zien we opeens een kudde olifanten lopen en rijden in de richting waar we ze gezien hebben. We komen uit bij een poel waar ook zebra’s, springbokken en struisvogels lopen. Geweldig om te zien. Even wordt er nog gestopt bij een resort voor een sanitaire stop. Het resort is met hoog hekwerk afgeschermd van de wildernis. Net buiten het hekwerk is een poel waar de dieren kunnen drinken, dit moet ’s-Avond wel een prachtig gezicht zijn.

De chauffeurs van verschillende safari wagens houden elkaar op de hoogte van de dieren die ze spotten en waar die zijn. We krijgen een seintje dat er leeuwen onder een boom liggen te rusten. Het zijn twee leeuwinnen. Even een stop voor foto’s. Dan ontdekken we in een plas een hyena, die staat rechts van de weg en als we naar links kijken ontdekken we er nog drie die liggen te slapen. Het middag en heel erg warm, meer dan 40graden. De dieren zoeken dan ook de schaduw op.

Wat verder staan we een aantal leeuwen, één Leeuw en vijf leeuwinnen en nog één welp, deze zijn wat actiever, zij lopen wat heen en weer.

Op de terugweg komen we de eenzame bull weer tegen, we hadden hem al gezien vóór we het seintje van de gespotte leeuwen kregen. De bull wandelt in zijn eentje waarschijnlijk op zoek naar een vrouwtje.

Dan zien we weer twee giraffen de weg oversteken met voor onze auto.

Het was een enerverende middag, we hebben al veel gezien. Kijken of het morgen lukt nog een paar van de Big Five te spotten, helemaal gaat het niet lukken want de buffel komt hier niet voor.

Morgen in 06.00 uur ontbijt, om 06.30 in de bus richting Park en dan weer hobbelen in de safari wagens.

1. Hans en Hermien:
    20 oktober 2019
    Weer een mooi verslag en mooie foto's. Vooral de olifanten!!!
    Lieve groeten
  2. Annelie Bijl:
    21 oktober 2019
    Prachtig om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. En ook de leuk filmpje. Zijn benieuwd wat jullie weer morgen zien. Oogjes open houden🙂 groetjes
  3. Antoine en Jeanne:
    21 oktober 2019
    Elke dag weer een zo'n mooi verhaal van jullie reis. Mooie foto's ook. We genieten graag met jullie mee.
    Nog een fijne tijd.
    Gr Antoine en Jeanne
  4. Patrick Bijl:
    21 oktober 2019
    Wederom weer een fantastisch mooi verhaal en foto's

Veel liefs,

Pat en Marjon
  5. WiSi:
    21 oktober 2019
    Geweldig... wat een mooie verhalen.
    Je zou zo deze reis ook willen maken!
    Nog heel veel plezier met lieve groet
    WiSi
  6. Betty en Lou:
    21 oktober 2019
    's Ochtends nog meer kans om wilde beesten te zien en te spotten. Geweldig om dit in de vrije natuur te zien!! Geniet van de safari's en het mooie weer!
    Veel mooie herinneringen komen weer in beeld!