Broadbeach

4 november 2017 - Broadbeach, Australië

Donderdag 2 november

Om 6 uur vertrok ons vliegtuig richting Brisbane. Bij het hotel van Sydney was voor ons een taxi besteld en die stond keurig op de afgesproken tijd voor de deur. Zo kregen we dus ook nog Sydney te zien in slaapstand, er was nauwelijks verkeer op de weg. De vlucht verliep prima en het ophalen van de huurauto was ook geen probleem. We hebben nu een Toyota Kluger, weer een geweldig grote wagen, we zitten weer als vorst(in)en.

Ons eerste doel was Byron Bay waar de meest oostelijke vuurtoren staat op het vaste land van Australië . De toren op zich is niet zo spectaculair maar de omgeving daar omheen des te meer. Een wandeling gemaakt naar beneden waar een wilde kalkoen ons pad kruiste. Hij was zo snel dat we geen foto konden maken. Het is een prachtig beest, zwart lijf , rode kop en een gele bef. Ook ontdekte we een salamander in een boom, nauwelijks te zien vanwege zijn schutkleur. Na nog wat gedronken te hebben, dat hadden we wel verdiend want we moesten natuurlijk ook weer het pad omhoog klimmen, zijn we naar Broadbeach gereden. Daar blijven we vier nachten in een appartement heel dicht bij zee. Het weer is geweldig, een strak blauwe hemel met zo’n 29Gr. Eerst hier maar eens de omgeving verkennen en vanavond plannen maken wat we morgen gaan doen.

Vrijdag 3 november

Het was gisteren een lange dag door de vroege vlucht en dat voel je dan ‘s-avonds wel. Dus wat vroeger naar bed met als gevolg dat ik weer heel vroeg wakker was. Daar helpen de vogels hier buiten ook aan mee. Wij kennen natuurlijk de merel en de mussen die zich vroeg laten horen. Hier zijn het papagaaien en diverse maten en soorten. Die produceren een aardig geluid, maar het is prachtig om te zien. Ze zitten hier in de boom in de tuin waar je vanuit de woonkamer op kijkt. We gaan op zoek naar een ontbijt. Dat is hier niet moeilijk te vinden, op elke hoek van de straat vind je wel een gelegenheid. Na het ontbijt in de auto gestapt op weg naar Lamington NP.  Dit is een regenwoud waar je prachtige wandelingen kunt maken. Ook de weg er naartoe is de moeite waard, heel heuvelachtig met prachtige vergezichten. We stoppen eerst bij een geweldig uitzichtpunt. Rijden verder naar de O’Reilly lodges waar bij de parkeerplaats diverse wandelingen beginnen. We doen eerst “ The Tree Bushwalk” , is echt schitterend. Prachtige bomen met een enorm wortelstelsel. Vogels vind je er ook volop, de meeste zijn voor ons heel bijzonder met prachtige kleuren. Na deze wandeling willen we nog een waterval belijken en besluiten de Python walk  te doen, ons is verzekerd dat we geen Python tegen zullen komen, dat was ook zo . Wat we wel zagen waren een paar Walaby ’ s waarvan een met in jong in de buidel. Echt een mooi gezicht. Gauw een paar foto’s geschoten want dit was voor het eerst dat we die dieren in het wild zagen, heel mooi. Ook de wandeling was weer de moeite waard en de waterval hebben we ook gezien. Terug gereden naar Broadbeach, het was maar 75 km maar door de vele bochten in de weg en het klimmen en dalen doe je er ruim 2 uur over. Onderweg in het plaatsje Canungra  hebben we nog een Wijn landgoed bezocht en daar een flesje heerlijke port gekocht. Het landgoed lag aan een riviertje, er was ook een kleine camping bij. Bij elkaar een heel rustgevend geheel. We hebben weer genoten vandaag. Ook het weer werkte mee, niet al te heet met 22 Gr. boven op de berg, goed te doen.

1. Annelie Bijl:
    4 november 2017
    Dat jullie mooi weer hebben kun je wel zien op de foto,s, prachtige strak blauwe hemel echt schitterend.
    Ook de vuurtoren ziet er leuk uit, misschien niet spectaculair maar toch wel een foto waard vind ik, zeker met die blauwe hemel. Geniet er maar weer van, ook van hieruit wensen we jou alvast een fijne verjaardag toe (zal nog wel een chat sturen) en wij zullen vanuit hier op je proosten. Groetjes
  2. Betty en Lou:
    4 november 2017
    Niet alleen een prachtig blauwe hemel maar wellicht ook een heerlijke frisse lucht: de eerste duizenden km's geen land te bekennen!
    Inderdaad, een mooie foto van deze vuurtoren met op de achtergrond de heldere blauwe hemel.
    Geniet van de rust de komende dagen en bovenal: Corrie viert haar verjaardag!
    Santé op jouw gezondheid. Vanavond genieten wij van een heerlijk glas wijn op jouw verjaardag.
    Groet aan allen.
    Betty en Lou.
  3. Otto en Anneke:
    4 november 2017
    Hele mooie foto’s weer. Bedankt. Je hebt vast en zeker een hele besondere verjaardag gehad. . Wij hebben er al een glaasje op gedronken. Heel veel groetjes aan allemaal.