Brisbane

12 november 2017 - Brisbane, Australië

Zondag 12 november

We ontbijten in het hotel en gaan om 8.30 op weg naar de luchthaven van Gladstone. Onze vlucht gaat om 10.35, het vliegveld ligt dichtbij de stad. Nog even onze Toyota Kluger aftanken en dan nemen we afscheid van deze comfortabele wagen.

Na een goede vlucht landen we om 11.45 uur in Brisbane. We nemen een taxi naar ons hotel. Zoals we inmiddels gewend zijn is ook hier de reservering bekend en zijn we snel ingecheckt, dus hebben we nog de hele middag om Brisbane te gaan verkennen. Bij de receptie vertellen ze ons dat het centrum makkelijk per bus is te bereiken. We kopen bij de chauffeur vier senior kaarten en na 40 minuten bereiken we het Culureel Centrum Station van Brisbane. Musea, Art Galery’s  van alles bij elkaar. Ziet er allemaal heel mooi uit. We wandelen over de Victoria bridge op zoek naar het “de” brug van Brisbane die op elke foto staat. De Story Bridge. Een mooie ijzeren brug die ‘s-avonds prachtig is verlicht. Na wat navragen bij verschillende personen weten we welke richting we op moeten en hoe ver het is. We vinden de brug en uiteraard lopen we er ook overheen, zodoende maken we een mooie rondwandeling langs het water. Brisbane is een mooie stad met veel hoogbouw en een mooie skyline. Langs de Brisbane river loop je over een schitterende boulevard aan de ene kant, heel mooi aangelegd en heel schoon. Na het oversteken van de Story bridge loop je door een park waar je van allerlei activiteiten kan uitvoeren. Er is een groot hoogteverschil met heel steile rotsen waar mensen aan het kletteren en abseilen zijn. Er is ook een echt strand nagebootst, met wit zand en een grote plas waar in gezwommen wordt, alles compleet met strandwacht. Van al die mogelijkheden om te recreëren wordt veel gebruik gemaakt.

Aan het einde van de boulevard staat een tempel uit Nepal, een overblijfsel van de Expo 88.

Brisbane was de moeite waard, we hebben ons er prima vermaakt en ons verbaasd hoe groot die stad is en hoe goed het openbaar vervoer werkt. Daar kunnen wij in ons kleine landje nog wat van leren.

Morgen worden we  om 11.00 uur opgehaald door de taxi en gaan we aan de lange terugreis beginnen

1. Betty en Lou:
    12 november 2017
    Na het laatste, mooie, reisverslag wensen wij jullie een voorspoedige vlucht en allen gezond en wel weer thuis.
    Hartelijke groet, Betty en Lou.
  2. Annelie Bijl:
    12 november 2017
    Ziet er allemaal weer groots uit, een veilige en goede terugvlucht gewenst, Groetjes Dick en Annelie
  3. WiSi:
    12 november 2017
    De laatste dag, nog een hele fijne dag.
    We hebben genoten van jullie reisverslagen
    Een hele voorspoedige vlucht terug naar huis.
    Lieve Gr. WiSi
  4. Hans en Hermien:
    12 november 2017
    Dank je wel voor de mooie verslagen. Het was mooi om mee te reizen. Goede terugreis.
    Lieve groeten van Hans en Hermien
  5. Otto en Anneke:
    13 november 2017
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto’s. Goede reis naar huis. Liefs