Sunshine Coast, Noosaville

7 november 2017 - Sunshine Coast, Australië

Maandag 6 november

Vandaag verlaten we de Gold Coast, Broadbeach, en rijden 250 km noordelijk naar Noosa aan de Sunshine Beach. Ons volgend onderkomen ligt in Noosaville bij Noosa Heads NP. Eerst halen we bij de toerist info wat informatie over de omgeving op en besluiten om wandeld de omgeving te gaan verkennen. Blijkt toch groter dan we hadden verwacht.

In het hotel worden we heel vriendelijk verwelkomd en de kamer is boven verwachting. Op aanraden van de receptionist gaan we ‘s- middags nog even naar het strand, morgen wordt er regen verwacht. (Hopelijk heeft hij daarin ongelijk.) Het strand is prachtig en er zijn veel activiteiten. Surf- en kajakschool enz. Door de winkelstraat lopen we weer richting ons hotel. Morgen gaan we met hop on,hop off boat langs de verschillende haventjes en natuurlijk naar het NP van Noosa Heads.

Dinsdag 7 november

Ontbijten doen we in Tewantin , de haven van Noosa, waar we op de boot kunnen stappen. Ontbijt was weer heerlijk en de bediening uiterst vriendelijk, daar staan we niet meer van te kijken, dat is bijna overal zo. We kopen kaartjes voor de boot en gaan aan boord. Ook de schipper kan er wat van, hij zou goed een stand-upcomedian kunnen zijn. We varen in 40 minuten naar Noosa Heads voor het begin van de wandeling door het National Park.( Hop off/Hop on dat zien we op de terugweg wel )

We besluiten de wandeling langs de kust te, die is prachtig met geweldige uitzichten over het groen- blauwe water. Het park is eigenlijk een groot woud waar ook koala’s zouden zitten, tenminste dat staat op de borden aangegeven. Koala's houden zich meestal op in Eucaliptus bomen en die staan er volop. Aan het eind van de kustweg wandeling besluiten we door het bos terug te lopen naar het beginpunt. De weg door het bos is rustiger en met meer schaduw. Doordat ik voorop liep en goed om me heen kon kijken zag ik op een gegeven moment een klein grijs diertje tussen de bomen lopen, een Koala dus. Ik wenk de rest van het gezelschap maar voor ze bij mij zijn is de Koala naar rechts afgeslagen en tussen de bomen verdwenen. Jammer voor hen, maar ik heb hem wel gezien. Na een wandeling van 3 uur komen we weer bij het beginpunt uit.

We besluiten dat we wel een biertje hebben verdiend en zoeken een terras. Dat was echt zoeken want vandaag wordt de Melbourne Cup gehouden. Het paardenrace evenement van het jaar. Dames met hoedjes en heren in pak met hoed. Het is zien  en gezien worden, ook hier in Noosa. Dus ook erg druk op de terrassen, maar we vinden wat. Het is 13.45 uur en de race begint om 14.00 uur. Mensen zijn heel opgewonden en er wordt natuurlijk gewed. De race duurt 5 minuten en dan is alles voorbij. Wat gejuich en wat teleurgestelde . Ik denk wat een hoop gedoe voor 5 minuten, maar daar denken ze hier anders over.

Ondertussen is het gaan regenen aan de Sunshine Coast en niet zo’n beetje ook. Onder de paraplui en gebruik makend van de overkappingen zoeken we de boot weer op. Het Hop off/ Hop on laten we voor wat het is, het is inmiddels ook gaan onweren. Als de boot aanmeert in de haven stortregent het echt. We wachten nog het ergste af en  gaan dan met de auto richting hotel. Lekker onder de douche, vuil van de wandeling en zonnecrème en daarna de regen afspoelen.

Morgen gaan we door naar Hervey Bay, eerst nog een restaurant voor vanavond opzoeken.

1. Otto en Anneke:
    7 november 2017
    Weer prachtige foto’s. De tijd gaat snel hè? Maar het fijn dat jullie het zo genieten. Geniet nog de laatste week. Liefs.
  2. Annelie Bijl:
    7 november 2017
    Ziet er weer erg mooi uit en wat regen voor de stof kan geen kwaad, waarschijnlijk wordt het verder weer prachtig weer. Dus genieten maar weer. Groetjes