Van Hamilton tot Kangoroo Island

21 oktober 2017 - Kangaroo-eiland, Australië

Woensdag 18 oktober

Afgesproken dat we om 8 uur zouden gaan ontbijten bij de bakker in het centrum van Hamilton, in het hotel werd namelijk geen ontbijt geserveerd. De sandwich ham- kaas smaakte heerlijk, we hadden namelijk al een paar dagen alleen de keuze uit een typisch Engels ontbijt wat nogal zwaar op de maag ligt. Na het ontbijt richting Halls Gap en de Grampians, die je gezien moet hebben als je dit deel van Australië bezoekt. Het is inderdaad de moeite waard. Eerst het Aboriginals  centrum Brampuk bezocht waar een klein museum is ingericht door de vijf communes die daar geleefd hebben. Heel aardig om te zien in een prachtige omgeving.Brampuk is het Aboriginals voor Kakkatoe, de vogel die hier veel in het wild voorkomt en waar de Aboriginals veel symboliek aan hebben opgehangen. Het gebouw is hier ook gebouwd in de vorm van die vogel.

Doorgereden naar de Silverband falls. Een mooie waterval in een omgeving waar het nog niet zo lang geleden behoorlijk heeft gebrand. Je ziet dan dat de natuur zich weer redelijk snel herstelt.

De balconies is iets wat je in de Grampians ook zeker niet mag missen. Grote rotspartijen die over de berghelling hangen. De uitzichtpunten zijn werkelijk heel mooi en goed gekozen. Op naar het volgend hoogtepunt van de Grampians, de McKenzie falls. Was mooi maar na alles wat we erover gelezen viel dat toch wat tegen. Op aanraden van de eigenaar van het hotel op de terugweg naar Hamilton nog twee watervallen bekeken die zeker de moeite waard waren. Half zes waren weer terug in het hotel, het was een goed gevulde dag waarin weer veel moois van Australië gezien hebben.

Morgen rijden we verder langs de kust naar Victor Harbor

Donderdag 19 oktober

Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt voor de rit naar Victor Harbor, ruim 580 km. Bij het Coonong National Park hebben we een wandeling gemaakt. Het is een strook land Voor de kust waar heel veel vogelsoorten nestelen, het is er prachtig. We zagen nog een soort zwarte salamander van ongeveer 30 cm. Na deze aangename wandeling de weg weer vervolgd . Het landschap is heel afwisselend, soms heel vlak  met enorme vergezichten dan weer heel heuvelachtig. Schapen hebben we ook heel veel gezien, vooral de Merino’s komen hier veel voor. Het is hier een echte wolstreek. In het hotel hebben we direct de ferry naar Kangaroo Island geregeld, morgen Om 13.00uur varen we over.

Vrijdag 20 oktober

Vandaag was iedereen vroeg wakker en we hebben dus vroeg ontbeten. Na het ontbijt eerst een wandeling gemaakt door Victor  Harbor. Vroeger werd hier  gebruik gemaakt van een paardentram die een verbinding onderhield met het eiland voor Victor Harbor. Nu rijdt de tram allen nog voor de toeristen. Op het   eiland leeft een pinguïn colonie . Na nog wat inkopen gedaan te hebben zijn we richting ferry vertrokken. We waren daar bijtijds en konden een boot eerder nemen, er was nog met een plaats voor ons . Op het eiland eerst ons hotel gezocht en de koffers  binnen gezet. Op het eiland is disteleerderij waar een soort  gin wordt gemaakt van eukaliptus  blad., maar van de procedure krijg je iets te  zien. Ook de smaak viel  tegen dus geen gin maar een likeur gekocht die wel te doen is. Elke dag om vijf uur worden hier de pelikanen gevoerd. Het zijn indrukwekkende beesten als je ze van zo dichtbij ziet en vooral als ze overvliegen. Nog een wandeling gemaakt en heerlijk gegeten bij Bistro Aurora. Morgen gaan we de rest van het eiland ontdekken.

Zaterdag 21 oktober

Zoals gewoonlijk weer om 8 uur ontbeten en daarna aan onze tour  op Kangaroo Island begonnen. Eerst richting Seals  bay waar we een tour zouden kunnen maken om zeeleeuwen en zeerobben te kunnen zien. De opzet daar vonden wij nogal commercieel , dus daar hebben we vanafgezien. We verwachtten namelijk alleen maar dierrn te  zien die in een soort gevangenschap ( dierentuin) leven. Onze weg vervolgd en al gauw zag Tineke  4 Kangaroo in een weiland, daar moest dus even een foto van gemaakt worden, Australië zonder  Kangaroo dat kan niet. Verder gereden naar  Admirals Arch, een schitterend gebied, waar we een prachtige wandeling hebben gemaakt en zeerobben en zeeleeuwen in hun natuurlijke omgeving hebben gezien, geweldig,daar hebben we echt van genoten. Er is daar ook een natuurlijke brug met geweldige stalachtieten waar weer kleine zeerobben in het water aan het spartelen waren. Verder onze tocht vervolgd naar Remarkable Rock, de zuidelijkste punt van Kangaroo Island. Wat we daar zagen overtrof al onze verwachtingen, Een rotspartij zo groot dat je jezelf wel heel nietig gaat voelen. Ook hier naartoe was het weer een prachtige wandeling vanaf de parkeerplaats. Koala’s zagen we op de parkeerplaats van een natuurpark, schitterende beestjes en zeker in de vrije natuur. Ook dit park hoefden we dus niet in. (We houden niet  zo van dierentuinen).terug naar het hotel zagen we ook nog vijf  Kangaroo’s. Morgen om 8.30 uur nemen we de ferry weer naar het vaste land en gaan dan richting Adelaide .

1. Otto en Anneke:
    21 oktober 2017
    Bedankt weer voor de mooie foto’s. Een interessante reis die jullie doen. Geniet er verder van. Liefs en groetjes
  2. WiSi:
    23 oktober 2017
    Prachtige verhalen, mooie foto's!
    Heerlijk verder genieten van jullie mooie, indrukwekkende reis.
    Lieve groet WiSi