Vrijdag, 12 oktober 2019

12 oktober 2019 - Karas Region, Namibië

Vrijdag, 11 oktober 2019

Al vroeg ben ik weer wakker en kijk even door het raam. Gauw mijn i-phone gepakt want dit is de moeite waard, wat een schitterende zonsopkomst. Het ontbijt staat gepland om 07.00 uur en we worden weer heel hartelijk ontvangen door de medewerkers van het restaurant. Wat een vrolijke en enthousiaste mensen zijn dat, daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen. En ook het ontbijt smaakt weer prima. Om 08.00 uur zit iedereen in de bus en kan de lange reisdag, richting Fish River Canyon, beginnen. We stoppen eerst in Mariental bij de Spar om inkopen te doen voor de lunch. Op het moment van lunchtijd zal er geen restaurant in de buurt zijn dus kopen we wat broodjes die we onderweg op een parkeerplaats kunnen eten. Ook goed voor de afwisseling en de lijn, geen warme lunch.

We rijden door een echt woestijn landschap, kaal en bijzonder droog. Nog voor de lunch bezoeken wij de “Quiver Tree Forest” een woud van woestijnbestendige aloëplanten dat al met dan tweehonderd jaar oud is. We maken daar een korte wandeling en zien hoe deze planten, die heel veel water opnemen als het regent, het bij een lange droogteperiode zo goed volhouden. Dan rijden we door naar de”Giant Playground”een vlakke van grote rotsblokken die door reuzen gestapeld lijkt te zijn. Maar in werkelijkheid zijn de formaties ontstaan door bergen omhoog gestuwd lava, die door temperatuur verschillen uitzetten en weer krimpem en vervolgens barsten. Indrukwekkend groot gebied.

We rijden verder richting Fish River Canyon en gaan naar ons onderkomen voor vannacht,” Hot Springs Hotel”. Het hotel ligt inderdaad bij een  heetwaterbron . Het water uit de bron wordt in het hotel gebruikt, ook water in binnen- en buitenbad komt uit de bron. Het water is 65 graden, best heet. We maken nog een kleine wandeling richting de bron en gaan dan genieten van een heerlijk koud biertje. Het diner gebruiken we ook in het hotel en is smakelijk.

We houden het vroeg voor gezien en nemen en heerlijke douche voor we gaan slapen, even het stof van vandaag wegwassen. Ik denk dat wij net zo stoffig zijn als onze koffers, die hebben allemaal dezelfde kleur grijs.

Morgen een bezoek aan Fish River Canyon, ben benieuwd.

1. Hans en Hermien:
    12 oktober 2019
    Wat een landschap. Dat maakt in indruk!!! Dank voor je verslag en foto's
    Lieve groeten
  2. Annelie Bijl:
    12 oktober 2019
    Het is allemaal weer fantastisch om te lezen en het ziet er indrukwekkend uit. Mooie foto,s.
    Gr. Dick en Annelie