Windhoek,Woensdag 9 oktober 2019

9 oktober 2019 - Khomas, Namibië

Dinsdag 8 oktober 2019

Vandaag is het dan zover, we reizen af naar Namibië. We zijn heel benieuwd wat we gaan zien en beleven.

We vertrekken 16.30 van huis en halen Tineke en Maarten op in Kesteren, waarna we naar Uithoorn rijden om de auto op de gereserveerde parkeerplaats bij “The Shuttle Guys” achter te laten. We worden vlot naar Schiphol gebracht en kunnen inchecken. De reis gaat nu echt beginnen.

Zoals gepland gaan we om 22.55 uur de lucht in, ja de eerste dag van onze reis duurt ruim één uur. De vlucht verloopt prima, met een stop van één uur in Luanda waar een derde van de passagiers het vliegtuig verlaat en er geen andere passagiers voor in de plaats komen.

Op de luchthaven van Windhoek verloopt de ontvangst heel soepel en worden we welkom geheten door de reisleider Arthur. We krijgen eerst een rondrit door Windhoek. Het is nog te vroeg om in te checken bij het hotel. De afstand tussen het vliegveld en de stad is 40 km. We bezoeken daar het station, de Christus Kirche, het Tintenpalast en de Alte Feste,

Het station is een mooi oud gebouw waar ook nog wat oude locs voorstaan en van binnen is het alsof je in een andere tijd bent terecht gekomen. De Christus Kirche is de oudste kerk in Namibië, een evangelische kerk dus met een heel sober interieur. Het Tintenpalast is een regeringsgebouw met een schitterend Park er omheen. De Alte Feste is een nationaal museum waar een enorm nieuw gebouw voor gezet is, het tegenwoordige museum.

Na de stadstour is het tijd om het hotel op te zoeken en kunnen we een heerlijke douche nemen. De temperatuur is inmiddels ver over de 30 graden, dus een verfrissing is welkom. Nu een pinautomaat opzoeken want hier wordt niet met euro’s betaald. Het lukt ons aan de overkant van de weg bij een groot winkelcentrum. Een terras met een koel beertje vinden we er ook, dat smaakt na de lange vlucht.

Om vijf uur worden we door Arthur bijgepraat over de komende reisdagen. 18.45uur vertrekken we met de bus naar restaurant “ Joe’s Beerhouse”. Hierover hebben we veel lovende verhalen gehoord. De hele entourage is bijzonder, allerhande oude meuk, maar het eten viel wat tegen. Wellicht zijn de vele toeristen die tegenwoordig Namibië aandoen daar debet aan. 22.15 uur zijn we weer terug in het hotel en gaan proberen wat te slapen, de dag was lang genoeg. Morgen om 8.45 uur koffers weer in de bus en om 9.00 uur richting Kalahari.

1. Patrick Bijl:
    9 oktober 2019
    Mooi om te lezen dat het goed met jullie gaat.

Liefs van ons
  2. Annelie Bijl:
    9 oktober 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie met de rondreis zijn begonnen.
    De foto,s zijn alweer leuk, geniet ervan en wij kijken alweer vooruit wat er nog komen gaat.
    Groetjes Dick en Annelie
  3. Ad:
    10 oktober 2019
    Geniet ervan en een hele fijne vakantie
    Gr Marijke en Ad
  4. Betty en Lou:
    10 oktober 2019
    Jammer dat Joey Beerhouse een beetje tegenviel. Wellicht door de komst van de vele Touristen. Daarom niet getreurd: een goed begin met tropische temperatuur!
    Fijne dagen en goede reis.
  5. WiSi:
    10 oktober 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wij wensen jullie een hele fijne en avontuurlijke rondreis.
    lieve groet WiSi
  6. Hans en Hermien:
    10 oktober 2019
    Dank je wel voor je mooie verslag. Hoe groot is de groep? En veel verschil in leeftijd?
    Geniet van de indrukken die je opdoet.
    Lieve groeten.