Donderdag, 17 oktober 2019

17 oktober 2019 - Swakopmund, Namibië

Donderdag,17 oktober 2019

Om 08.30 worden we opgehaald voor de Living Dessert tour. Met drie 4wheel drives gaan we de woestijn in. Binnen vijf minuten zijn we in de woestijn, zo dicht bij de stad, onvoorstelbaar. We stoppen en krijgen uitleg, van een uitstekend Engels sprekende chauffeur/gids, over het ontstaan van de woestijn en de dieren die in de woestijn leven. Ondertussen zijn de twee chauffeurs van de andere auto’s op zoek naar sporen van dieren. Dan wandelen we in ganzenpas achter de gids aan. (In ganzenpas om zo min mogelijk voetafdrukken achter te laten). De speurders hebben wat gevonden waar een leek zo aan voorbij zou lopen. Het spoor van een gekko die zich overdag, voor de zon, schuilt houdt in een holletje. De gekko wordt even uitgegraven, hij zit ongeveer 15 cm diep. Gauw een foto maken en het beestje weer terugzetten. Verder zien we nog een slangetje, hagedissen, hazelworm en een kameleon. De chauffeurs weten wel hoe zo moeten rijden in de woestijn, ze scheuren er lustig op los zonder ook maar één keer vast te komen zitten. Het was een heel bijzondere ervaring waar we erg van genoten hebben.

Na de tour laten wij ons in het centrum afzetten en zoeken eerst een terras om wat te drinken, de woestijn maakt dorstig en het is inmiddels ook al bijna 13.00 uur.

Dan beginnen we aan onze geplande wandeling door Swakopmund en halen eerst bij de info een plattegrond. Swakopmund is een plaats met veel huizen in Duitse bouwstijl. Bij het Village Café gaan we voor Kaffé und Kuchen, je kan Swakopmund niet verlaten zonder dat gedaan te hebben want om de Kuchen staat Swakopmund bekend. Het smaakte prima en de stukken gebak waren ook van Duits formaat, we konden de lunch overslaan.

Op ons gemak terug naar het hotel gelopen, de temperatuur is inmiddels ook aardig gestegen. Het plan was nog naar de golfbaan te gaan maar dat laten we varen, het is genoeg voor vandaag, we doen het even rustig aan. Straks nog even eten in de stad.

Morgen vertrekken we om 08.00 uur voor de excursie naar de walvissen, hopelijk krijgen we er een paar te zien.

1. Patrick Bijl:
    17 oktober 2019
    Prachtig weer! Geniet ervan.

Liefs 😘
  2. Her en Milly:
    17 oktober 2019
    Wat een avontuurlijke reis!
    Verstandig, dat je er meteen een verslag van maakt, anders wordt het moeilijk te reproduceren.
    Nog veel plezier en genieten bij de rest van de reis!
    Lieve groeten van Milly en Her.
  3. Betty en Lou:
    17 oktober 2019
    Mooi om het allemaal weer te zien, elke dag een belevenis.
    Fijn dat jullie nog een week voor de boeg hebben waar jullie zeker van zullen genieten.
    Groet voor allen ,Lou , Betty
  4. Hans en Hermien:
    18 oktober 2019
    Mooie afwisseling van interessante dagen.
    Lieve groeten