Eerste dagen tot Hamilton

17 oktober 2017 - Hamilton, Australië

Zaterdag 14 oktober en zondag 15 oktober.

In de vroege ochtend Tineke en Maarten opgehaald in Kesteren en naar Brussel AirPort gereden. Daar aangekomen hebben we een kop koffie gedronken, de koffers afgegeven en door de controle, ging allemaal soepel. We vlogen voor het eerst met Thai Airlines en dat kan ik iedereen aanraden, wat een service.

Na de gebruikelijke papieren te hebben ingevuld en afgeleverd konden we Australie binnen, taxi naar het hotel . Wilden nog even wat drinken aan de bar, maar die was dicht. Dus maar lekker gedoucht. Morgen de auto ophalen en aan de tour beginnen.

Maandag 16 oktober

Van slapen is niet veel gekomen, wat wil je ook als je om half een ( Nederlandse tijd 15.30 uur) gaat slapen. Even uit het slaapritme maar dat maken we nog wel goed. Om 08.00 uur ontbeten en daarna met de shuttle naar het vliegveld om de auto op te halen. We hebben een Kia Carnival, we zitten erin als een vrorst(in).

Na het verlaten van Melbourne The GreatOcean Road gevolgd. Geweldig mooie uitzichten vooral bij de 12 Apostelen, machtige rotsen die voor de zeer stijle kust liggen. Daar hebben we een wandeling gemaakt om nog beter van het uitzicht te kunnen genieten. Was prachtig, ook het weer werkt mee, met 24 Gr is het goed buiten te vertoeven. Onze trip vervolgd naar Warrnambool waar we overnachten. Werden heel vriendelijk ontvangen in het hotel en de kamers zijn ook prima. Nog gauw voor het donker werd de omgeving verkend en kwamen terecht bij restaurant Pippies waar we heerlijk vis hebben gegeten. Geïnformeerd  waar de wandeling begint die door oud Warrnambool zou moeten lopen. Morgen bekijken we of we dit gaan doen. Eerst lekker slapen en morgen gezond weer op.

Dinsdag 17 oktober

Om 8 uur ontbeten, daarna een wandeling gemaakt door het historische gedeelte van Warrnambool. Het is een soort openluchtmuseum.De huizen zijn gebouwd in coloniale stijl en goed onderhouden, was heel telexend  om daar rond te lopen. Ook het weer werkte goed mee? Dat is volgens de plaatselijke bevolking weleens anders. Het kan in Warrnambool erg tekeer gaan. Dat hebben veel kapiteins in de 19e ook  ervaren, de kust ligt het daar bezaaid met scheepswrakken.

Na nog wat gedronken te hebben zijn we in de auto gestapt voor ons volgend reisdoel Hamilton. De route is mooi, veel groen en bijzondere vergezichten . In Hamilton vonden we snel het hotel wat er ook weer heel goed uitziet. De rest vande dag gaan we het rustig aandoen. Morgen gaan we de Grampians  en Halls Gap verkennen, daarover morgen meer.

1. Annelie Bijl:
    17 oktober 2017
    Klinkt allemaal goed en je hebt ons ook op leuke foto,s getracteerd, zo kunnen we het ook een beetje meebeleven. Kijken weer uit naar de komende dagen. Groetjes Dick en Annelie
  2. Patrick Bijl:
    17 oktober 2017
    Dat ziet er allemaal fantastisch uit zeg!
    Geniet ervan.

Liefs,

Pat Marjon en Lex (die inmiddels alweer goed herstellende is)
  3. Otto en Anneke:
    17 oktober 2017
    Fijn dat het goed is gegaan met de lange reis. Mooie foto’s. Geniet er lekker van. We verheugen ons op verdere verhalen. Groetjes en liefs.
  4. Betty en Lou:
    17 oktober 2017
    Jullie hebben een goede vliegende start gemaakt. Wij kijken uit naar de mooie verhalen en foto's die zeker volgen.
  5. Hans en Hermien:
    19 oktober 2017
    dank je wel voor het mooie verslag en de prachtige foto's.
    Wij genieten ervan.
    Lieve groeten