Alice Springs en de Outback

28 oktober 2017 - Alice Springs, Australië

Woensdag 25 oktober

We verlaten Glen Helen en gaan richting Redbank Gorge. Bij aankomst blijkt dat de wandeling doordeweeks kloof niet mogelijk is vanwege de hitte, bij meer dan 36gr gaat de kloof dicht. We maken een korte wandeling en gaan verder op weg naar Kings Canyon onze volgende overnachtingsplaats. Om daar te lomen moesten we 160 over onverharde weg waarvoor we ook een speciale permit nodig hadden. Na veel gehobbel  kwamen we in Kings Canyon aan. Na de koffers op de kamer te hebben gezet gaan we een wandeling maken in het Warrtaka NP. Ook hier is de grote wandeling dicht vanwege de hitte. We maken nog een kleine wandeling en besluiten de volgende ochtend de wandeling van 2 uur te maken. Om 18.20 gaan we de zonsondergang bekijken. Het diner moeten we in het resort gebruiken want in de verre omgeving is niets anders. Niet getreurd , het was prima. Op tijd naar bed want morgen moet er gelopen worden als het nog niet zo warm is.

Donderdag 26 oktober

De wandeling gemaakt, die was echt schitterend. Wat een uitzichten . Op naar Yulara onze volgende plaats. Nu gaan we echt de Red Centre in. Bij mount Conner vangen we voor het eerst een blik van Uluru/Ayers Rock. Vanaf daar lijkt het een Tafelberg maar dat verandert als je dichterbij komt. We vinden ons onderkomen en gaan verder nog even Yulara verkennen. Dit is groots opgezet krijg zelfs het idee dat dit Las Vegas in Australië is. Ook hier weer de zonsondergang proberen te zien maar helaas te veel wolken. Morgen op tijd op want dan gaan we naar het Aboriginals heiligdom Uluru.

Vrijdag 27 oktober

Inderdaad vroeg op en dus vroeg op pad. De wandeling rondom Uluru gemaakt, 10,6  . Je voelt je heel klein als je er zo dichtbij  bent. Het was geweldig maar ook best weer warm. Veel drinken dus maar dat doe je vanzelf wel, water is niet aan te slepen. De volgend wandeling was bij Kata Tjuta dat is een gebergte in hetzelfde Nationaal Park ,ook heel indrukwekkend met heel mooie kloven . Er stond daar wel veel  wind wat op zich wel aangenaam was. Het was inmiddels bijna vijf uur dus tijd om terug te gaan en het rode  zand  van ons af  te spoelen. Nog wat nagekaart en vroeg naar bed we waren allemaal best moe.

Zaterdag 28 oktober

De sleutel van de kamer weer ingeleverd en naar Alice Springs gereden een tocht van 450 km. Het station gevonden en de vertrekplaats van de Ghan bekeken, helaas geen trein. Op naar de Flying Doctors die tegenover ons hotel zitten.  Toen nog een bezoek aan de golfclub om voor Johan een  shirt te kopen. Morgen de vlucht naar Sydney.

Ps ik tik dit op mijn telefoon er kunnen dus wel wat tikfouten inzitten . Sorry daarvoor

1. Patrick Bijl:
    28 oktober 2017
    Wat een prachtig verhaal weer.

Heel veel plezier.
    Liefs Pat en Marjon
  2. Annelie Bijl:
    28 oktober 2017
    Klinkt allemaal weer goed, blijft toch wel een apart landschap, zo rood. Heel mooi.
    Goede vlucht weer naar Sydney.
  3. Hans en Hermien:
    28 oktober 2017
    Nu al zo warm, terwijl het nog voorjaar is. Maar goed dat jullie wel wat gewend zijn. Mooie verhalen. Dank je wel.
    En nog een fijne tijd.
    Lieve groeten van Hans en Hermien
  4. Her en Milly:
    28 oktober 2017
    Vandaag voor het eerst jullie reisverslag gelezen en foto’s gezien. Onze complimenten. We genieten een beetje mee!
    Voor alle vier nog hele mooie weken en veel plezier.
    Lieve groeten van Milly en Her.
  5. Otto en Anneke:
    29 oktober 2017
    Weer bedankt voor het verhaal. Echt heel veel indrukken die jullie daar krijgen van het outback. Nu naar Sydney een fantastische stadt. Dat zal jullie ook bevallen. Veel liefs.
  6. Betty en Lou:
    29 oktober 2017
    Een boeiend verhaal om te lezen. Altijd indrukwekkend in zo'n schitterende en verrassende natuur!
    Met dank voor de tekst Corrie: het begint weer te kriebelen!!
    Goede reis verder en geniet van de reis.
    Hartelijke groet,
    Betty en Lou.