Woensdag 23 - en donderdag 24 oktober 2019

24 oktober 2019 - Doorn, Nederland

Woensdag 23 oktober 2019

De hele groep was op tijd aanwezig zodat we een kwartier eerder konden vertrekken. Op naar het restaurant voor een ontbijt.

Voor koffie eerst gestopt in Okahandja, waar ook nog een echte Afrikaanse markt is. Ik ga er niet heen, heb geen zin in opdringerige verkopers. We drinken rustig koffie en spotten nog een wevervogel.

Nog twee uur rijden naar de luchthaven. Onderweg moeten we ook weer langs de weegbrug, dat kost ruim een half uur.

Op de luchthaven nemen we afscheid van onze geweldige chauffeur Barry en de voortreffelijke reisleider Arthur. We checken in en gaan door de douane. Dan wachten tot de instaptijd.

Dat wordt weer een hele show. Tot onze verbazing zien wij dat de handbagage opnieuw wordt gecontroleerd. Niet door middel van een scan, dat is eerder gebeurd maar handmatig. Bepaalde vakken van mijn rugzak moet ik open maken, dan wordt er door een veiligheidsbeambte wat in het vak gefriemeld, er wordt niets uitgehaald. Dan is het voldoende en kan ik door om in te stappen. Wat het nut van deze controle is, is mij nog steeds niet duidelijk, alleen duurt het instappen op deze manier wel heel erg lang. Ze houden zo wel wat mensen aan het werk en misschien is dat de bedoeling. We hadden ons er al over verbaasd dat er één uur voor het instappen was uitgetrokken.

Maar we vertrokken op tijd en na elf uur in het vliegtuig te hebben doorgebracht, landden we om 05.30 uur op Schiphol. Het was een rustige vlucht en we hebben zelfs nog wat kunnen slapen.

We zijn weer thuis, de wasmachine doet zijn werk en na een paar dagen zal het ritme van alle dag er wel weer inzitten.

Wij kijken terug op een heel bijzondere vakantie waar we erg van hebben genoten.

Iedereen die zo enthousiast op mijn schrijven heeft gereageerd wil ik heel hartelijk bedanken. Het was voor ons heel leuk jullie reacties te lezen.

1. Hans en Hermien:
    24 oktober 2019
    Ook fijn om weer thuis te zijn denk ik. En met je gedachten toch nog in Namibië.
    Lieve groeten
  2. Annelie Bijl:
    25 oktober 2019
    Fijn dat jullie
    weer veilig zijn aangekomen. Tot horens Groetjes Dick en Annelie
  3. WiSi:
    26 oktober 2019
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    We hebben echt genoten van al jullie avontuurlijke verhalen.
    Lieve groet en tot gauw WiSi
  4. Rinza Kleter:
    27 oktober 2019
    Fijn, dat jullie weer thuis zijn met een hoofd vol verhalen! ik heb genoten van jouw blog. Dankjewel.
    liefs Rinza